Ze života aupair vol. 1: Hledání rodiny

V minulé článku jste se dočetli, Jak jsem se rozhodla být aupair. Dnes bych vás ráda seznámila s tím, jak jsem našla rodinu.

Možností, jak najít rodinu, ke které pojedete jako aupair je několik. Buď to si můžete najít rodinu sami přes AuPairWorld.com nebe přes skupiny na Facebook (jako například Aupairs (CZ/SK) nebo Au-pair IN...) Takových skupin najdete na Facebooku spoustu.  

Horsham, Roffey

Na vlastní pěst

výhody

  • aktuálnost nabídek
  • komunikace přímo s bývalou aupair
  • žádné poplatky za zprostředkování
  • není nutné si zařizovat dokumenty, které požaduje agentura, a s nimi spojené poplatky
  • výběr rodiny ve vlastní režii - více osobní (např. video hovory podle vlastní potřeby, ne podle rozkazů agentury)
nevýhody

  • nutná zvýšená obezřetnost
  • vlastní 
  • nutnost vyřídit si veškeré dokumenty sám
  • v případě problému (př. nespokojenost v rodině, práce přesčas, ...) není na koho se obrátit

Další možností je jet přes českou nebo zahraniční (z dané země, kam se chystáte) agenturu.
U českých agentur je však nutné zaplatit poplatek za zprostředkování služby (tj. najití rodiny) a ten nebývá malý, takže je nutné se zamyslet nad tím, jestli se vám do toho vyplatí investovat.

U zahradičních agentur záleží, ze které je země a jaká jsou zde nastavená pravidla. Každý stát má pravidla jiná, například do USA lze vycestovat pouze přes agenturu. Proto je třeba si před hledáním rodiny zjistit veškeré informace o systému tohoto výměnného programu v dané zemi.

agentura

výhody

  • najití rodiny (bez vlastní iniciativy - př. kontaktování rodin)
  • zařízení potřebných dokumentů pro vycestování (př. víza)
  • pomoc s naplánováním cesty
  • zodpovězení dotazů
  • oficiální zaštítění
  • pomoc při řešení problémů
nevýhody

  • vysoké poplatky za zprostředkování
  • dokládání různých dokumentů (např. výpis z trestního rejstříku, zdravotní způsobilosti,...)
  • další poplatky za požadované dokumenty (celková cena tím stoupá)
  • nenajdou rodinu včas, přesně podle požadovaných podmínek (místo, preference,...)
  • nemusí ignorace při řešení problémů
Když jsem si hledala informace o tom, jakou možnost zvolit, velice mi pomohla tato stránka www.eurodesk.cz, kde najdete všechny informace přehledně sepsány.
(za sdílení poznatků a zkušeností děkuji Katce Smisitelové a Dominice Dominové)

Horsham, Oakhill

Moje cesta

Mé hledání rodiny odstartovala na začátku ledna tvořením profilu na AuPairWorld.com, kde jsem si vytvořila profil, který můžete vidět níže. Na tuto stránku jsem slyšela velice dobré recenze. Stejně je však důležité být opatrný.


 Dohromady jsem napsala 30 rodinám, s tím že mi odpovědělo pouze sedm z nich. První odpověď přišla přibližně po měsíci. Bohužel však tato rodina (i další, které mi později odepsaly) hledala aupair spíše na delší dobu (ve svých kritériích pro vyhledávání jsem měla nastavenou dobu pobytu na 1 - 3 měsíce).
"Ideální začátek hledání rodina na short term - dva až tři měsíce před odletem."
S rodinou, ke které jsem nakonec odletěla, jsem se spojila v první polovině dubna. Což odpovídá dvěma měsícům do odletu.

Jelikož jsem jejich první aupair, musela jsem jim poslat referenci, o tom, že jsem spolehlivá a dokážu se postarat o děti. U ostatních rodin jsem naopak já žádala o kontakt na bývalou aupair, abych si ověřila, to co o době rodina píše.

Pokud se byste rádi jako aupair do Anglie, není problém sehnat rodinu klidně i v červnu. V fb skupinách jsem tou dobou každý den viděla nejméně 3 nabídky od bývalých aupairek. Ale i v tomto případě je třeba zůstat obezřetný.

Ať už se rozhodnete vycestovat jakýmkoli způsobem, doufám, že vám tento článek alespoň trochu pomohl a vy jste našli tu správnou rodinu.

Komentáře


  1. Pěkný způsob cestování! Doma ztrácím rozum. Rozhodl jsem se začít obchodovat na fx trhu. Právě díky tomu moje mysl funguje hned teď. Rozhodl jsem se otevřít demo účet u makléře Instaforex. Ildar Sharipov je vlastníkem této platformy.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Nejzobrazovanější